Menu
⭸ ΕΙΣΑΓΩΓΗΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ανδρέας Βορύλλας: Πόντιος Πιλάτος ο Μητσοτάκης για τα Τέμπη

Ούτε με μπαζώματα, ούτε με σβησίματα κρύβονται οι 57 νεκροί. Με την φράση «συγκρούστηκαν ανθρώπινα λάθη και χρόνιες παθογένειες, της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και ειδικά των σιδηροδρόμων, που όλοι γνωρίζαμε ότι ήταν το πιο προβληματικό κομμάτι, των παλαιών δημοσίων οργανισμών», ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έκλεισε ουσιαστικά τις ευθύνες που βαραίνουν την κυβέρνησή του, αλλά και όλο […]

Ανδρέας Βορύλλας
Ανδρέας Βορύλλας

Ούτε με μπαζώματα, ούτε με σβησίματα κρύβονται οι 57 νεκροί. Με την φράση «συγκρούστηκαν ανθρώπινα λάθη και χρόνιες παθογένειες, της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και ειδικά των σιδηροδρόμων, που όλοι γνωρίζαμε ότι ήταν το πιο προβληματικό κομμάτι, των παλαιών δημοσίων οργανισμών», ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έκλεισε ουσιαστικά τις ευθύνες που βαραίνουν την κυβέρνησή του, αλλά και όλο το μεταπολιτευτικό πολιτικό σύστημα, που επί 50 χρόνια κυβέρνησε την χώρα, για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, όπου 57 νέοι άνθρωποι οδηγήθηκαν στον θάνατο.
Ασφαλώς έφταιγε ο σταθμάρχης, όπου η μετάταξή του ήταν παράνομη, γιατί ούτε είχε την εκπαίδευση, αλλά είχε ξεπεράσει και το όριο ηλικίας.
Ευθύνες προφανώς είχαν, ο επιθεωρητής που τον όρισε και τον άφησε μόνο του, ευθύνες υπήρχαν και υπάρχουν στην διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στην διεύθυνση προσωπικού, στην ΕΡΓΟΣΕ, που κάνει συμβάσεις που ξεκινάνε και δεν τελειώνουν ποτέ ή τελειώνουν μετά από 10 χρόνια, μετά από αλλεπάλληλες παρατάσεις οι οποίες επιβαρύνουν τον φορολογούμενο πολίτη. Ευθύνες προφανώς έχει και η ΡΑΣ, που έχει αναλάβει τα θέματα ασφάλειας, όπως ευθύνες έχει και η Hellenic Train.
Τις μεγαλύτερες ευθύνες όμως, τις έχει το υπουργείο και κατά συνέπεια η κυβέρνηση, η εκάστοτε κυβέρνηση, που ως εποπτεύων του σιδηροδρομικού δικτύου, ήξερε και ξέρει τις αδυναμίες και τις ανεπάρκειες, αλλά επιτρέπει να κυκλοφορούν τα τραίνα, χωρίς καμία δικλείδα ασφαλείας.
Για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, ασφαλώς υπήρχαν εγκληματικές ανθρώπινες παραλήψεις, αν όμως είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση με κωδικό «717», τα ανθρώπινα λάθη θα είχαν εξουδετερωθεί. Από το 2016, η σύμβαση καρκινοβατούσε, ενώ είχαν μεσολαβήσει οκτώ παρατάσεις και επί επτά χρόνια, εκκρεμούσε η ολοκλήρωση του έργου, μέχρι την ημέρα του τραγικού συμβάντος.
Την ώρα που σε άλλες χώρες τα τραίνα κινούνται με ταχύτητες 300-400 χιλιομέτρων, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, δεν υπάρχει αυτοματοποιημένο σύστημα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας, παρά το γεγονός ότι έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια για την επισκευή ή την εγκατάστασή τους.
Οι παθογένειες όμως της Ελληνικής δημόσιας διοίκησης, δεν σταματούν στους «παλαιούς οργανισμούς», όπως θέλει να πιστεύει ο κ. Μητσοτάκης.
Μήπως έγινε τίποτε σωστό, στην έρευνα για τις αιτίες του τραγικού δυστυχήματος; Σε ποια χώρα του κόσμου, μετά από μια εθνική τραγωδία, μπαζώνεται ο χώρος του συμβάντος, ώστε να χαθούν στοιχεία πολύτιμα για την έρευνα, αλλά και τη δικαιοσύνη;
Σε ποια χώρα του κόσμου, ένα χρόνο μετά, η δικαιοσύνη ακόμα ερευνά, αλλά και έρχονται νέα στοιχεία, ενώ δεν έχουν καθίσει στο σκαμνί οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί;
Σε ποια χώρα του κόσμου, η αρμόδια εξεταστική επιτροπή της Βουλής, αναλώνεται σε πολιτικές αψιμαχίες, βγάζοντας στο τέλος το κάθε κόμμα το δικό του πόρισμα, χωρίς να αναλαμβάνει τις ευθύνες του;
Σε ποια χώρα του κόσμου, γίνεται μείζον πολιτικό θέμα, το γράψιμο των ονομάτων, από τους γονείς των παιδιών, που έχασαν την ζωή τους και σύσσωμη η πολιτεία (κοινοβούλιο, δήμος κ.λπ) σπεύδουν να τα σβήσουν, νομίζοντας ότι έτσι διαγράφουν «το κρίμα από τον λαιμό τους»;
Η τραγωδία των Τεμπών, είναι η χαρακτηριστικότερη απόδειξη, της πλήρους ανεπάρκειας, όλου του πολιτικού συστήματος της μεταπολίτευσης και η αφορμή για την δημιουργία του κόμματος της ΝΙΚΗΣ, που όχι μόνο θέλει να καταδείξει την ανεπάρκεια αυτή, αλλά να αλλάξει την πορεία της χώρας, προς ένα καλύτερο και ασφαλές μέλλον, για τους νέους και τις επόμενες γενιές.
Ανδρέας Βορύλλας Βουλευτής
Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνών
ΝΙΚΗ